Hello bank! je obchodní značkou české pobočky francouzské banky BNP Paribas Personal Finance SA. Od roku 1996 do roku 2015 fungovala pod značkou Cetelem jako poskytovatel nebankovních úvěrů, v roce 2015 došlo k transformaci Cetelemu na banku a v roce 2017 na Hello bank! s kompletním portfoliem bankovních služeb.

Head of Transition management

Job description:

As Head of Transition management you will be responsible for building up the new regional Transition management department.
For this you will transform the existing Test, Release and Quality (TRQ) department into a Transition management department.

You will be responsible to coordinate the processes of Service transition:
- Transition Planning und Support
- Change Management
- Release and Deployment Management
- Service validation and Test
- Service Asset and Configuration Management

The current regional TRQ department is already covering:
- Service validation, Test, Test Management
- Release management
- Deployment into QA Environment

For this you will be in direct contact with business stakeholders, IT Project management, Operating and Development teams as well as vendor representatives.

In detail you will be responsible for:

  • Regional Release Management:

- Prepare and manage the annual release calendar
- Lead release planning committee and align the plan with all vendors and business
- Participate release content committee and define release content together with Business & IT representatives

  • Regional Test Management

- Lead the regional testing team
- Improving the regional test approach
- Define test cycles together with business
- Agree with the regional project managers on the test strategies and determine in the test concept in which test level which parts of the system must be tested with which intensity.
- Autonomously organize and coordinate the regional test team, manage all relevant processes and thus contribute significantly to the success of the projects
- Responsibility for the selection and implementation of suitable test methods and test tools for operational testing as well as for the planning, implementation and control of the test process
- Support and advise the team methodically in areas such as Test case determination techniques, risk analyzes and the determination of the test coverage
- Improve the error management and the management reporting

  • Test Environment management

- Align deployments and maintenatce to the environments with the release calendar, different project needs and business requests

  • Change Management
  • Ensure management of changes throughout all environments
  • Build up a regional change management

Our expectations:

  • You are acquaint with appropriate methods, quality assurance standards / norms and metrics
  • You have extensive experience in the operative test (design, plan, execute, control, reporting)
  • You gained knowledge in handling of common Test products and tools
  • You have experience with automation and test management
  • You are certified to "ISTQB® Certified Tester - Advanced Level (Test Manager)"
  • You are familiar with the test processes, estimation and planning methods, risk management, review and test techniques as well as basic knowledge of the maturity models
  • You speak fluent English and Czech
  • Personally you are well organized and characterized by a high degree of communication and teamwork as well as by a confident appearance, assertiveness and personal initiative

We Offer:

  • Permanent contract
  • Strong background of international banking group BNP Paribas
  • Perspective, interesting and motivating workload
  • Support of professional development
  • An incentive program of fringe benefits:
  • - Up to 6 weeks of holidays
  • - Meal vouchers
  • - Contribution to leisure activities
  • - Rich pension and life insurance allowance
  • - Holiday contribution
  • - Professional and language courses

Informace o pozici

Místo pracoviště

Karla Engliše 3208/5, 150 00  Praha-Smíchov, Česká republika

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Typ smluvního vztahu

Pracovní smlouva

Délka pracovního poměru

Na dobu neurčitou

Benefity

Bonusy/prémie, příspěvek na dovolenou, mobilní telefon, sleva na firemní výrobky/služby, notebook, příspěvek na penzijní/životní připojištění, flexibilní začátek/konec pracovní doby, stravenky/příspěvek na stravování, vzdělávací kurzy, školení, kafetérie, občerstvení na pracovišti, příspěvek na sport/kulturu/volný čas, příspěvek na vzdělání, zvýhodněné půjčky zaměstnancům, možnost občasné práce z domova, firemní akce, dovolená více než 5 týdnů

Požadované vzdělání

Bakalářské

Požadované jazyky

Čeština (výborná), Angličtina (středně pokročilá)

Zadavatel

BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod

 

Kontakt

BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod
Rudolf Špachta
Karla Engliše 3208/5
150 00  Praha-Smíchov
Česká republika

O pár důvodů víc, proč chcete do Hello bank!

O důvod víc, proč k nám chcete.

28 DNÍ DOVOLENÉ

A po dvou letech 30 dní!

STRAVENKY

Za každý odpracovaný den 100 Kč (firma hradí 74 Kč).

OBČERSTVENÍ

Ke kávě a čaji občas někdo něco upeče. Od podzimu do jara nás krmí ovocem.

TRÁVÍME SPOLU ČAS

Pořád se něco děje. Party, sportovní akce. Pravidelné protahování svalů s lektory.

PŘÍSPĚVEK NA SPORT ČI KULTURU

Po zapracování vám dáme 1 000 Kč každý čtvrt rok. Multisportka i pro vaše blízké.

CAFETERIE

Dostanete příspěvek 4 000 až 24 000 Kč podle odpracovaných let.

ZAMĚSTNANECKÉ ÚVĚRY A ÚČTY

Našim zaměstnancům nabízíme zvýhodněné produkty.

PŘÍSPĚVEK NA POJIŠTĚNÍ

Po prvním roce můžete mít 1 000 Kč a po dvou letech 2 000 Kč na životní nebo penzijní připojištění.

VZDĚLÁNÍ A ROZVOJ

Je z čeho vybírat. Vzdělávací a jazykové kurzy, inspirativní worshopy a jiné rozvojové programy.

PRAHA, BRNO, OSTRAVA

Ve všech mestěch na vás čekají moderní kanceláře v centru a senzační parta.